Johanna a koraszülött baba

Egy koraszülött, oxigénhiányos baba anyukájának naplója. Minden 10. terhesség koraszüléssel végződik, hátha segítenek a tapasztalataim az utánam következőknek. Sajnos a kismamákat nem készítik fel erre, pedig bárkivel megtörténhet.

Rémálom az öröm helyett

2008.08.25. 18:35 - Kerri

Jó hosszú ideje nem folytattam a történetünk, de most visszazökkenek a nyári tunyaság után és hajrá.

Az éjszaka további eseményeit a családom mesélte, hiszen én az altatás utáni kómás állapotomban csak halvány képekre emlékszem. A szélvész sebességű császár után Johival rohantak át a koraszülött centrumba, ami 2 lépésre volt a műtőktől. A férjem és a szüleim a folyósón vártak és egy pillanatig láthatták a kis hőst, aki az oxigén hiánya ellenére még küzdött, nem adta fel. Hallották, hogy nyöszörög, már nem lélegzett, a szÍve a normális 140 helyett, csak 100-at vert, már az is kezdte felmondani a szolgálatot.

Hajnalban kezdtem ráébredni, hogy ez nem álom volt, kórházban vagyunk. Érdeklődtem a kicsi felől, de még semmi biztatót nem mondtak az orvosok. Normál születésnél ekkor a szülők a legboldogabbak az emberek a világon, mi pedig azt sem tudtuk, hogy megéri-e a kislányunk a holnapot. Az orvosok rutinosan nem bÍztatnak senkit, csak annyit mondtak, hogy az első 72 óra a legkritikusabb, de az első héten bármi történhet. Az első pár nap a legmeghatározóbb, ekkor derül ki, hogyan bÍrkózik meg a kicsi szervezete az oxigénhiány következményeivel.

Véralvadási és egyéb komplikációk miatt az intenzÍv osztályra kerültem, Így még az inkubátorban sem láthattam a kicsit. A férjem naponta kétszer bemehetett hozzá, a telefonján rögzÍtette nekem az első mozdulatait, hogy láthassam. Minden mobilcsörgésnél megrettentem, hogy nehogy a PIC-ről hÍvjanak, hogy gond van.

2 nap múlva megláthattam végre az én drága kis hősöm.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://johannababa.blog.hu/api/trackback/id/tr4632502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása